Portada > Actualitat > Notícies > L’AJUNTAMENT DE SANT CUGAT SESGARRIGUES HA ESTAT GUARDONAT AMB UN DELS “RECONEIXEMENTS ADMINISTRACIÓ OBERTA” QUE ATORGA EL CONSORCI AOC

L’AJUNTAMENT DE SANT CUGAT SESGARRIGUES HA ESTAT GUARDONAT AMB UN DELS “RECONEIXEMENTS ADMINISTRACIÓ OBERTA” QUE ATORGA EL CONSORCI AOC

27/02/2019

El Consorci d’Administració Oberta de Catalunya atorga anualment els “Reconeixements Administració Oberta” als ajuntaments i consells comarcals que han destacat en la transformació digital de la seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna.

Aquests reconeixements s’atorguen en base a uns indicadors objectius, l’anàlisi dels webs dels ens i l’ús de determinats serveis del Consorci AOC. El seu objectiu és valorar i reconèixer la implantació i l’ús dels serveis d’administració electrònica i, tal i com s’ha indicat anteriorment, la conseqüent transformació digital en seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna.

L’anàlisi de la informació dels webs municipals i de l’activitat dels ens s’ha dut a terme entre el desembre de 2018 i el gener de 2019 i recull les dades dels 947 ajuntaments catalans i els 42 consells comarcals de Catalunya. El Consorci AOC ha fet una anàlisi de totes les pàgines web i ha comprovat que es complien uns determinats indicadors. L’anàlisi de l’activitat dels ens locals s’ha realitzat durant el mes de gener de 2019, i s’han tingut en compte totes les dades d’ús de l’any 2018.

Amb aquests indicadors es pretén donar una imatge fefaent dels serveis que ofereixen els ens públics de Catalunya a la xarxa així com mesurar el seu grau de transformació digital.

Per conèixer amb detall els indicadors podeu consultar l’enllaç següent:https://www.aoc.cat/reconeixements/

 

Enguany un dels ajuntaments guardonats en la categoria d’Ajuntaments de 501 habitants a 1000 habitants és l’Ajuntament de Sant Cugat Sesgarrigues.

Aquest guardó ha estat atorgat, entre d’altres, perquè l’Ajuntament disposa de molts dels serveis digitals i oberts que el Consorci AOC utilitza per a concedir-los. A grans trets es tracta de:

1-       Respecte a la informació:

  • Es disposa de Carpeta Ciutadana.
  • S’utilitza el Perfil del Contractant.
  • Es disposa del Tauler elctrònic d’Anuncis i d’Edictes.

2-       Respecte a la tramitació electrònica:

  • Es disposa servei de tramitació electrònica de la ciutadania a l’ajuntament via e-TRAM.
  • Es disposa servei de notificació electrònica de l’ajuntament a la ciutadania via e-NOTUM
  • Es disposa d’un Portal de presentació de Factures electròniques via e-FACT.
  • Es disposa d’un Registre Electrònic d’entrades i sortides electrònic i integrat amb el del Registre presencial a través de l’ERES.

3-       Respecte a la transparència i Govern Obert:

  • Es disposa de Seu Electrònica a la web de l’ajuntament.
  • Es disposa d’un Portal de Transparència.
  • Es posa a disposició de la ciutadania llur informació en formats estandarditzats, oberts i reutilitzables

4-        Respecte a la relació entre administracions:

  • Es realitza tramitació interadministrativa mitjançant la plataforma EACAT.

5-       Respecte a desenvolupament de projectes d’administració oberta:

  • L’ajuntament ha adoptat el mètode de treball e_SETencaminat a digitalitzar llur gestió interna .
  • L’ajuntament està adherit a la Finestreta Única Empresarial (FUE).
Reconeixement