Servei especial de suport a la ciutadania per a l’impuls de la tramitació electrònica
La Diputació de Barcelona activa temporalment amb caràcter extraordinari aquest servei per donar suport a la ciutadania (particulars, empreses, entitats...) en aquesta relació telemàtica amb les administracions.
Les autoritats estan adoptant mesures de tot ordre de suport a les famílies, les empreses i els/les autònoms/es adreçades a minimitzar l’impacte social i econòmic derivats de l’estat d’alarma per la COVID19.
Per poder beneficiar-se de totes aquestes mesures, els/les ciutadans/es, empresaris/àries i autònoms/es, necessiten fer tràmits i requereixen de documentació que han de facilitar diferents administracions.
La situació de confinament parcial i la necessitat de mantenir les mesures de distància social i de reduir, en la mesura del possible, la mobilitat recomanen afavorir la realització de tràmits de forma telemàtica. La realització de tràmits de forma telemàtica amb l’administració però, exigeix de coneixements, sistemes d’autenticació i habilitats que molts ciutadans i ciutadanes no tenen assolits.
Es tracta d’un servei extraordinari que es presta del 8 de juny al 24 de juliol.
Quin tipus de consultes resol el suport?
Totes aquelles relacionades amb la tramitació electrònica de l’ajuntament:
- Presentació de sol·licituds.
- Ús de sistemes d’identificació: alta de l’idCAT Mòbil, certificats digitals (alta de l’IDCAT, petició de certificats de representant de persona jurídica,...)
- Creació i presentació de factures.
- Accés a notificacions electròniques.
- Verificació de documents.
- Signatura electrònica de documents.
Dades bàsiques del servei de suport a la tramitació electrònica:
- Tel. 934 020 606
- tramits@diba.cat
Horari:
- del 8 de juny al 17 de juliol de 9 a 18 h
- del 20 al 24 de juliol de 9 a 14 h